Klanten over de teksten die ik schreef

Wat klanten te zeggen hebben over mijn teksten en tekstproducties

Wat ik vaak hoor over de teksten die ik heb geschreven is: ‘verrassend’, ‘gedegen’, ‘diepgravend’ of ‘wat heb je dat toch weer mooi gemaakt’. Lees hieronder meer.


‘Maak een afspraak met haar’

Henk Rademaker

‘Verrek, heb je dat niet zelf geschreven?’ Dat kreeg ik te horen van een goede kennis van me. Dat ging dus over de LinkedIn-post die Leonore voor mij heeft geschreven. Het was zo precies mij, gaf zo de kern weer van hoe ik ben. Ze cijfert haar eigen stijl weg en past die aan die van mij aan. En dat nog eens tegen een redelijke prijs, anders had ik het niet gedaan.

Leonore heeft mijn probleem opgelost. Om zichtbaar te zijn en te blijven op LinkedIn moet ik regelmatig posten. En daar ontbrak het mij aan tijd. Ze schrijft nu al mijn posts en met succes. De eerste post kreeg gelijk 5400 views en leverde me twee klanten op. Ja, zegt die ene klant, de toon van je tekst beviel me.

Nou, mij bevalt het uitstekend dat zij nu voor mij schrijft. Zij is in een paar uur klaar en levert 20 posts. Ik doe over 1 post 3 tot 4 uur. Nu hoef ik alleen maar te knippen, plakken en een foto erbij te plaatsen, soms nog een klein woordje veranderen. En dan op LinkedIn plaatsen. Ik houd dus tijd over.

Zo blijf je wel bij mensen op het netvlies, met zelf heel weinig inspanning.

Dus ik zou zeggen: Maak een afspraak met haar om een kop koffie (of thee) te drinken ga bij haar aan tafel zitten en je krijgt vanzelf een stel vragen op je afgevuurd. Voor je het weet staat haar recorder aan en is ze voor je aan het pennen. Ik verheug me al op onze volgende meeting.

Henk Rademaker

Rademaker Administratie- en Adviesbureau BV

 


Dicht bij mijn schrijfstijl

Lindaspaanbroek2 

Echt geweldig hoe Leonore heel dicht bij mijn schrijfstijl is gebleven en er tegelijk net een andere, frisse invalshoek aan heeft gegeven. Top!”

 Linda Spaanbroek, infomarketeers – Voor meer klanten met minder moeite


 Aangenaam verrassende teksten’

Nora de Rijk

“Soms moet je wel even nadenken over het tekstproduct dat Leonore aanlevert. Maar dat hoort erbij. Wij huren haar namelijk juist in als er iets heel nieuws bedacht moet worden. Als we iets willen waar creativiteit voor nodig is.

Neem de corporate folders die ze voor ons heeft gemaakt. We wilden drie nieuwe, voor de drie onderdelen van onze onderzoeksorganisatie. Twee zijn er nu af. Het idee over hoe we dat konden doen, kwam grotendeels van haar. Dat idee was al bijzonder.

En dan de tekst zelf. Dat was echt anders dan we gewend waren. We vroegen ons wel even af: kunnen we ons hierin vinden? Maar we waren het al snel eens: ja. Dit is aangenaam verrassend. Bijzonder ook dat het haar is gelukt om de folders op elkaar te laten lijken, als concept, terwijl ze toch duidelijk van elkaar verschillen. We krijgen positieve reacties van onze eigen onderzoekers. Dat gebeurt eigenlijk nooit.

Ik kan me voorstellen dat niet iedere opdrachtgever zit te wachten op zo iets afwijkends. Wij wel. Anders geef je ook niet zo’n vrije opdracht.

Ik raad dan ook iedereen aan die iets nieuws wil: laat haar met je meedenken.

We schakelen Leonore ook graag in als er informatie van de onderzoekers zelf nodig is. Via een interview met de onderzoeker is ze in staat precies dat boven tafel te krijgen wat een tekst interessant maakt. En een tekst waar zowel de onderzoeker als wij tevreden over zijn.”

Nora de Rijk, communicatiemedewerker Plant Sciences Group van Wageningen UR


 ‘Zij schrijft zo dat we reacties krijgen’

Noortje

“Het gebeurt geregeld dat wij ons onderzoeksverhaal op papier willen hebben. Voor een flyer, een brochure of we willen een verslag van een bijeenkomst ofzo. Nu kan ik wel aan een onderzoeker vragen om dat te doen, maar dan krijg je een tekst die, eh, kwalitatief niet zo goed is, zal ik maar zeggen. Omdat we zelf helemaal in de materie zitten is het moeilijk om een stapje terug te doen.

Leonore heeft voor ons al diverse producten gemaakt. Alleen voor een standaard onderzoeksrapport vraag ik haar niet. Dat kunnen wij zelf wel. Is ook niet zo leuk voor haar om te doen. Je moet haar echt hebben voor bijzondere producten. Dat is haar kracht.

Als zij voor ons schrijft, weet ik zeker dat de tekst goed is. Natuurlijk zitten er geen spelfouten in, de zinnen lopen lekker, en ik weet ook zeker dat als ik vraag om drie A4-tjes ik er ook drie krijg en geen tien, zoals dat bij een onderzoeker zou kunnen gebeuren.

Maar het belangrijkste is dat ik zeker weet dat de doelgroep begrijpt waar het over gaat. Ze vraagt altijd voor welke doelgroep zo’n tekst is en dan kiest ze kennelijk de woorden en zinnen die daarbij passen. Heel knap.

Er mist wel eens een inhoudelijk punt, omdat dat bijvoorbeeld nog niet aan de orde is geweest. Dan stelt ze nog een paar vragen en zet dat er ook in. Doet ze nooit moeilijk over. Zij heeft het geduld om net zo lang de tekst aan te passen, ook haar eigen, totdat zij tevreden is. Het is haar passie om te spelen met woorden.

En is het product klaar, dan krijgen we altijd reacties van onze doelgroep. Inhoudelijke vragen; kennelijk worden haar teksten goed gelezen. Dus ja, ik raad vaak aan collega’s aan om haar ook in te huren.”

 Noortje Hamers – Van den Berkmortel, onderzoeker LEI Wageningen UR


‘Verwachtingen overtroffen’

marese

“We hadden een fikse klus om uit te besteden. En niet aan zomaar de eerste de beste tekstschrijver. We zochten iemand die daar echt haar tanden in wilde zetten. Leonore voldeed aan al onze eisen: een wetenschappelijke achtergrond, een nieuwsgierige aard en in staat om ingewikkelde materie toegankelijk op te schrijven. We hadden best hoge verwachtingen, en die heeft ze overtroffen. Ze heeft binnen korte tijd 43 uiterst leesbare artikelen voor ons geschreven met precies de juiste diepgang. Vakwerk dus!”

Marèse Peters, hoofdredacteur anababa, eerlijk over ouderschap


Wil je weten wat ik voor jou kan schrijven?

Lees verder als ik schrijf voor jou.