Gratis schrijftips voor vakexperts

Wil je alle schrijftips ontvangen, vraag dan direct mijn gratis handleiding aan. Dan ontvang je voortaan mijn gratis Schrijftips voor vakexperts, mijn elektronische magazine.

Schrijftips van mij vind je ook op Tekstnetblogt.


  • Waarom je klant zich beter voelt bij integere marketing op basis van vertrouwen

    Integere marketing op basis van vertrouwen, kan dat?

    13 december 2017

    Wat woorden doen met je vertrouwen Bestaat dat wel, integere marketing op basis van vertrouwen? Daar trek je toch geen klanten mee? En hoe ziet dat er dan uit? Voor een antwoord op die vragen neem ik je mee naar …

  • Waarom schrijven niet lukt

    Als praten je beter afgaat dan schrijven: er is hoop (dat ook schrijven leuk wordt)

    6 december 2017

    Haar ogen schieten sterretjes. Ze zuigt me mee in haar verhaal en ik luister. Onontkoombaar. Deze klant, laat ik haar Winnie noemen, heeft de kracht van het woord. Maar schrijven kost moeite. Hier een blog over waarom schrijven soms niet lukt …

  • Waarom ik geen blog met tips meer schrijf (en jij dat misschien ook niet meer moet doen)

    Waarom ik geen blog met tips meer schrijf (en jij dat misschien ook niet meer moet doen)

    23 november 2017

    Over serieus genomen worden en vertrouwen hebben Ga toch bloggen, zeiden ze. Je weet genoeg over schrijven om allerlei tips te geven. Zo begon ik met bloggen en ik raadde het iedere ondernemer aan die ik tegen kwam: simpel en doeltreffend. …

  • Perfectionist: als jet het goede woord niet vindt

    Perfectionist: het goede woord zit er niet bij

    6 september 2017

    Kijk mee hoe deze romanfiguur woorden zoekt, vindt en afkraakt Verlegen. Ehm, nee. Bedremmeld. Nee, ook niet. Beschroomd dan. Hè nee, maar wat dan wel? Het woord dat je zoekt moet exact weergeven wat je in je hoofd hebt. Wat jij voor …

  • Goed saai schrijven is niet erg

    Goed saai schrijven is niet erg

    30 augustus 2017

    Nee, saai schrijven is niet erg.  Veel belangrijker is wat je schrijft: de inhoud. Roepen de woorden die je gebruikt vertrouwen op, herkent  je klant zich erin, voelt die zich aangemoedigd? En gebruik je geen woorden die je klant juist …

  • Hoeveel aandacht heb jij voor je beginzin?

    Is die eerste zin echt zo belangrijk?

    22 mei 2017

    Wanneer zeg jij dat die eerste zin klaar is? De eerste zin blijft maar door mijn hoofd malen. Of liever gezegd, juist niet, want ik ben al vijf maal opnieuw begonnen met dit blog. Daarmee ben ik een uitgesproken voorbeeld van …

  • Weg met de zo-hoort-het-formules

    Weg met de zo-hoort-het-formules en adviezen

    22 maart 2017

    Formules, invuloefeningen, formats: ze kunnen je op weg helpen als je niet goed weet hoe schrijft. Maar soms vormen ze juist het struikelblok en moet je je er van ontdoen en je eigen stijl volgen.  Bij mij is dat steeds …

  • Concrete woorden en tekst

    Hoe je nagaat of je tekst concreet genoeg is

    9 maart 2017

    Hoe concreter hoe beter Concrete tekst maakt dat je lezer je begrijpt. En pas als je lezer je begrijpt, onderneemt hij actie. Wordt klant bij je. Of gaat je bellen. Hieronder aanwijzingen om je eigen tekst minder vaag en juist …

  • Woorden helpen vinden

    Je eigen woorden onder het fluweel vandaan

    1 februari 2017

      Over stilte. En over woorden. Wat heb je aan woorden? Maar nog meer: hoe kom je eraan, als je ze niet kunt vinden? Het grootste cadeau dat je mij kunt geven is stilte. Oorverdovende stilte. Zo stil dat het …

  • Je eigen taal vinden in marketing

    Je eigen taal vinden in je marketing: hoe doe je dat?

    24 januari 2017

      Over de angst om los te laten en te doen wat wél bij je past Wat doe je als je marketingactiviteiten hebt geleerd hebt die niet bij je passen? Durf je ze los te laten of klamp je je …